Danke Deutschland

Under sitt besök Kroatien idag sade den tyska premiärministern Angela Merkel att Serbien borde se upp till Kroatien som har uppfyllt alla krav på sin väg mot ett EU-medlemskap, bl.a. att fördriva hundratusentals serber. Serbien har dock uppfyllt detta krav eftersom hundratusentals serber var tvugna att lämna den södra serbiska provinsen Kosovo och Metohien efter intåg av NATO trupperna. Problemet är att Tyskland erkänner ”Narkotika Staten Kosova” (serbiska: NDK) och därmed är det NDK som har uppfyllt detta krav och inte Serbien. Detta problem lämnar jag åt de ”pro-serbiska” politikerna som sitter i Serbiens regering, exempelvis Borko Stefanovic som har slösat bort en massa tid genom att spela en vass förhandlare.

Själv kan jag inte bara sitta och titta på när mitt gamla hemland kämpar med sitt mål att bli en del av maffian, jag menar VIP klubben som populärt kallas för EU. Därför tänkte jag göra ett försök med att se upp till kroaterna. I början av 1990-talet spelades denna låt i kroatisk TV under en tid (intressant är att denna låt som tidigare fanns på Youtube nu inte går att spela i full version):

Jag tänkte se upp till kroaterna och spela denna version av samma låt för Angela Merkel så kanske hon hittar en annan åsna att rida på:

Ja, vad ska man säga? Jag har ju inte flera hundra års rövslickeri i mina gener, men jag tycker att detta är ett gott försök.

Kommentera

